christinawetchenilsson.blogg.se

Välkommen till min nya blogg!

Publicerad 2016-04-30 14:52:00 i Allmänt,

Christina's lchf mat inspiration och lite annat. 

 

Hej välkommen till min blogg. Här kommer jag berätta om mig själv och min stora passion matlagning efter LCHF livsstilen.

Jag vill försöka att inspirera dig till att göre lite got mat till dig och dina kära. Jag användar naturlige råvaror och försöker att köpe ekologisk .

LCHF- livsstil är nyt här hemma hos os. Läser på och lär mig så mycket om principperne.

Så här ska det förklaras:

Low Carb High Fat = Låg Kolhydrat Mycket Fett

Att åta mat med lågt kolhydrat innehåll innebär att man dra mycket ner eller tar helt bort.Det du ska här är att ta bort allt kolhydrat och äta mycket fett mat. Ja, jag vet det låter tokigt, att skulle äta det man är upfostret med att spare på.

Nu ska du istället till att dra ner på bröd, pasta,ris, potatis och socker. Det är inte svårt alls!

Det du inte ska äta ( kolhydraterne) :

-Socker

-Bröd

-Pasta

-Ris

-Potatis     

Kort sagt undvik dessaGilla inte

Det kan du äta frit (fett) :

-Smör

-Grädde

-Matolja

-Kokosfett

-Ägg

-Kött, fågel och fisk

 Smaklig spisGilla

 

Det är enkelt.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela