christinawetchenilsson.blogg.se

LCHF ta med mat.

Publicerad 2016-05-03 13:59:00 i Allmänt,

Hej.
Välkommen till min blogg. Jag heter Christina, är gift med Urban och har 2 barn. Jag är ursprungligt från Danmark och har snart bott här i 10 år.
 
Jag kommer berätta om min favorit grej nämligen LCHF mat. Det är inte länge sen jag böjde äta LCHF mat ca 1 månad och jag mår super!!
 
I dag har familjen lite att göra vid båten så därför tänkte jag att laga matt som vi kan ta med oss ut i kväll.

Vad kan man göra i god tid som fortfarande smaker mumsigt om 3 timer: Ceasarsallad, LCHF inspirerad.

Kyckling, bacon och chorizokorv grillas och skäras i bitar
Romansallad rivas i biter, gurka tärnas och stjälkselleri skivas, släng i en stor tupperwareburk med låg.
Bland 2 msk. mayo och 2 msk. dijonsenap med 2 fet pressad vitlök. Vola en läcker dressing!
Riv 50 parmesanost och lägg dem som små kakor på en bakplåt och grädda 6 min i ugnen på 200 grader. Packas in i folie och tas med.
När vi blir hungrige blandas, kött och dressing tillsammans med salladen. Toppa med parmesan kakorna.
Mm tror det blir uppskattat av familjen:) Smaklig spis! Bild kommer sen.
 
Dagens lunch: Sallad med lax och skagenröra. Så himla got!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela